HTML

survival kit

EZ VOLT: Most akkor mi lesz?! Nincs munkám, nincs pénzem. Lássuk, mit is kezdjen magával az ember, ha túlélésre játszik. Életminőség javító tippek munkanélkülieknek, naplopóknak, csóróknak. ------------------------------ És ha tud valaki valami állást, hát nem fog lelkiismereti gondokat okozni, hogy hiteltelen blogszerkesztő leszek, mert mégis van pénzem. Csak bátran: bzs.873@gmail.com ======================= EZ VAN (de lehet, hogy nem lesz): Férjhez mentem. Nincs munkám megint. Van pénzünk, de nem költhetünk, pontosabban minimalizálni kéne - részeben kíváncsiságból, részben meg ez van. Szóval a feladat adott. Megint nulla forintból kéne vidáman ellenni. ----------------------------------- Állásajánlat jöhet, de inkább erre a címre: zsuzsa.benczur@yahoo.com

2009.12.20. 20:38 BYS

Hó, tea

Címkék: szabadidő

Ez meg a másik, ami az imént azeszembe jutott.

Tegnap igazán pocsék egy nap volt. Dolgozni kellett, kint meg ragyogott a nap, állati szép hó borította minden. Összevesztünk a főnökkel. Nekem ehhez már semmi kedvem, közben lelkiismeret-furdalásom van, hogy kicseszek a többiekkel. Éjjel alig aludtam, mert a másik munkámon is dolgozni kellett, s várt rám egy gyerekvigyázás is munka után - ahol a Deme rettenet sírós, előre rettegtem.

A vége ennek meg az lett, hogy egész elvoltunk a gyerekkel, kisebb tragédiákat leszámítva (1 órás fülembe sírás, nagy fejseb az asztaltól, a nagyobbik közölte, hogy hogy jövök én ahoz, hogy megmondjam neki, mit tehet mit nem - ha akarja összefirkálja a harisnyáját, menjek innen, ilyenek). De tök jó volt, amikor a Kisvakondott néztük és a két gyerek egy bébiételből evett, mikor Liza kergetett az asztal körül és visongtunk és Deme is kacagott, mikor a Deme elaludt a kezemben és álmában simogatta a karom, meg ráhajtotta a fejét a mellemre, meg Liza mellettem ujjszopogatva hallgatta a mesét és vagy fél órán át mindkét gyerek aludt, egyszerre.

Mikor kimentem, ropogott a hó a talpam alatt, fáztam, csípett a hideg, csak úgy ömlött a hó, késő volt. Lesiettem a kisföldalattihoz. Oktogonon leszálltam, vettem a BurgerKingben egy teát és a Deákig elsétáltam vele a hóban. Tele voltam energiával és a teától abszolút nem fáztam. Olyan volt, mint valami szerelmes karácsonyi filmben. A havazás miatt ebbe a városba terelték a gépemet, kivettem egy szobát és most ténfergek egyedül. A sarkon nem botlott belém a királyfi, sem a szálloda üres, félhomlyos bárpultjánál sem csak mi ketten próbáltunk felmelegedni, két magányos szív, akik ebben a zord időben lángba borulnak. De annyi baj legyen.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://survivalkit.blog.hu/api/trackback/id/tr751611688

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csendes Gyerek · http://csendesgyerek.blog.hu 2010.02.05. 11:06:47

"a nagyobbik közölte, hogy hogy jövök én ahoz, hogy megmondjam neki, mit tehet mit nem"

A helyes megoldás erre a megfelelően "expozícionált" és tudatosított hatáskör-delegáció: az inkriminált (ún. "geci") kisgyermek előtt a hatalmon lévő szülő (v. szülők) kijelenti(k), hogy amíg nincsenek otthon, addig az atyai/anyai szigort hivatalosan is a kibaszott bébiszitter fogja biztosítani ("Megértettem, világos?! Na jól van, szervusz édes kisfiam/-leányom, viselkedj rendesen, ÉRTEEEM?!...").

Ezután a bébiszitternek (természetesen csak a szülők távozását követően) érdemes a gyors és mély rögzülés érdekében (a gyermek fogékonyságától függően) kisebb-nagyobb mértékű, de a hatalmi hierarchiát világosan érzékeltető "inprinting" hatásokat gyakorolni a gyermekre -- a kialakulatlan személyiség miatt elsősorban a testre (pl. tűk beleszúrása, ujjak kitörése, forrázás, csoki, DVD, mesélés megtagadása, esetleg szimpla pofonütés, hajhúzás stb.).

Némi gyakorlás, ismétlés és a helyes arányok megtalálása rövidesen édes mosolyt csal az egész család arcára!

------------------
(Hát még itt is, Kicsim?!... ;-*** Bújjunk be itt is a függöny mögé, jó?!... :-*****)
süti beállítások módosítása